Marketingový výzkum a analýza dat – STEM/MARK

Big brother vás sleduje (a my jsme u toho)

Snad každá výzkumná agentura dělá pro své klienty, co jim na očích vidí, a tak chca nechca musí rozšiřovat své portfolio za hranice klasického výzkumu. Efektivní způsob, jak toho docílit, spočívá v navazování technologických partnerství. I STEM/MARK absorbuje a adaptuje nové aplikace. Právě teď díky spolupráci s partnerskou firmou posouváme možnosti klasického face trackingu. V dnešní době už není třeba posadit respondenta před kameru a snímat a snímat, zatímco další respondenti stojí ve frontě a čas i peníze utíkají. Nabízí se totiž řada rychlejších (a levnějších) řešení, stačí je jen správně uchopit.

kamera

FacePrint dokáže zkontrolovat identitu respondenta. Pomocí obyčejné web kamery nebo mobilu ověří před každým vstupem do dotazníku totožnost respondenta na základě rozpoznání věku a pohlaví. V dnešní onlinové době a virtuálních identit najednou víme, kdo odpovídá. Emoskop zase umožňuje měření emocí webovou kamerou. Funguje na počítači připojeném k internetu nebo na mobilu. Snímkuje a měří emocionální odezvy na otázky dotazníku v průběhu vyplňování, při hodnocení videa, vizuálů atp. Woční kamera dobře poslouží jako náhrada klasické oční kamery. Pomocí běžně rozšířené webkamery připojené na internet můžeme testovat více respondentů najednou. Šetříme čas i peníze. I když není tak přesná jako klasická oční kamera, podstatné informace získáme rychle a dostatečně kvalitně. A nakonec je tu aplikace Face Recognition technologií. Ta dokáže všechno možné (i nemožné): monitoring pohybu osob v obchodě, určení poměru štamgastů a nových návštěvníků restaurace, měření míry pozornosti věnované vystavenému zboží / reklamě, monitoring front na pobočkách bank (vč. zachycení negativních emocí z výrazu tváře), změření demografického složení návštěvníků akce atd.

Technologie a data jsou samozřejmě jen vstupním předpokladem, zásadní je jejich správná interpretace. Skromně říkáme, že tu dodáme my. ()