Marketingový výzkum a analýza dat – STEM/MARK

Cherchez la femme … ano, i v pánské módě

Motto: „Jestliže nemůžete být lepší než vaše konkurence, jednoduše se lépe oblečte.“ Anna Wintour

Všimli jste si nového módního stylu našeho ředitele? Oslovil vás jeho normcore nebo barevné ponožky? Následující řádky odhalují, jak k tomu došlo.

STEM/MARK spolu s časopisem FORMEN zmapoval potenciál českého trhu v oblasti pánské módy, stylu a image. Výsledkem je inspirativní a prodejně úspěšná FORMEN FASHION BIBLE PRO MUŽE z vydavatelství Mladá Fronta s  podrobným praktickým manuálem moderního pánského oblékání. (http://www.formenonline.cz/)

Náš rozsáhlý výzkum verifikoval zlaté pravidlo evoluční biologie, že všechen ten cirkus kolem módy chlapi dělají hlavně kvůli ženám. Jak taky jinak?! Ženy na oplátku podstatně ovlivňují image svého partnera (manžela, milence) – nakupují s ním, radí mu ve výběru a při oblékání, chválí ho nebo kárají, doporučují změnu. Každá žena na to ale jde jinak. Pro představu uvádíme několik autentických výroků: „Máš důležitou schůzku, tak ať tam nejsi za hastroše!“ „Prosím tě, co sis to dnes vylovil za kombinaci?” „Manžel mou připomínku uzná a jde se bez řečí převléknout.“ „Toto ti sluší, ale tam, kam jdeme, se to moc nehodí.“ „No, to snad nemyslíš vážně! Podíval ses do zrcadla?“ „Myslíš, že je dost tma, aby ses mohl takhle oblíknout?“ „Eh… tohle je teda hodně netradiční.“ „Tak buď si dej svetr a nikde se nevysvlíkej, nebo si vem jinou košili!“ Z toho vyplývá, že chce-li někdo měnit styl českého muže, musí na to přes české ženy! Vzdělávejme ženy v mužské módě, říkejme jim, co se nosí, chtějme po nich, ať své muže samy zásobují informacemi.

moda_1

Český muž si pod pojmem módní značka představuje zhruba toto: Baťa, Nike či Adidas. Trend-setterům se z takového postoje ježí chlupy, ženy se tomu smějí. A trend-setteři dále mužům radí, ba téměř je prosí: „Nenoste sportovní a outdoor oblečení vždy a všude! To prostě do města nepatří. Spíše než do sportovní módy investujte do padnoucího obleku a bot ušitých na míru.“ A dodávají „Pánové, nekoukejte jen po ženských, ale i po jiných chlapech, hodnoťte je a nechte se inspirovat.“

moda_2

Pro široké spektrum výrobců módního zboží, prodejců i mediálních titulů je důležitá informace, že muže zmínky o módě již neodrazují. Je tady cílovka, kterou to zajímá. Budou-li své zboží v časopisech vhodnou formou prezentovat, mají šanci na úspěch – jak v prodeji zboží, tak v kultivování vkusu mužů. Z výzkumu vyplynulo, že je třeba hodně ovlivňovat ženy, trochu muže (zbytek udělají ženy) a šance na změnu přístupu Čechů k módě je na dobré cestě, protože muži se v podstatě změnám nebrání. Chybí jen impuls.

Pokud by Vás zajímaly bližší informace, stačí se mi ozvat. ()