Marketingový výzkum a analýza dat – STEM/MARK

Febiofest láká stále nové diváky…

Partnery 22. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Praha – Febiofest, který se konal 19. – 27. března 2015 v hlavním městě a pokračoval až do 17. dubna po celé České republice jako Regionální ozvěny Febiofestu, byly i dvě významné české výzkumné agentury – STEM/MARK a NMS Market Research.

Díky jejich zvídavosti organizátoři festivalu například vědí, že Febiofest zná přibližně polovina české internetové populace. Ta ho hodnotí jako druhý nejlepší filmový festival v Česku (hned za MFF Karlovy Vary). Letos festival navštívilo 36 % nových diváků, přičemž 80 % návštěvníků přišlo v Praze na festival poněkolikáté. „Věříme, že výzkum, na kterém jsme měli možnost se podílet, přinese něco nám, ale především našim fanouškům a zároveň i novým návštěvníkům. Jejich kladná hodnocení nás nenechají usnout na vavřínech, a naopak výtky nám budou inspirací pro další ročníky festivalu,“ říká ředitel Febiofestu Kamil Spáčil.

Zajímavé pro organizátory Febiofestu jsou výsledky výzkumu o spokojenosti návštěvníků. STEM/MARK a NMS použily technologii dotazování na chytrých telefonech a tabletech a zvládly tak názory diváků zjišťovat přímo mezi promítáním jednotlivých filmů. Celých 94 % pravidelných návštěvníků hodnotí letošní festival jedničkou, nejhůře dvojkou. Festival navštěvují častěji ženy (s maturitou nebo vysokoškolským vzděláním). Průměrný návštěvník zhlédl na Febiofestu 1 až 2 filmy.

V Praze se filmoví fanoušci Febiofestu chystali v průměru na 3 – 5 filmů, a téměř čtvrtina z nich dokonce absolvovala více než 10 filmů.

Většina návštěvníků si myslí, že jde o dobře zorganizovanou akci a všichni návštěvníci se jednoznačně shodli v tom, že Febiofest nabízí divákům kvalitní filmy a měl by rozhodně pokračovat i v budoucnu. I když běžná populace filmové festivaly příliš nevyhledává, postoj fanoušků je úplně opačný.

Těšíme se na další ročník Febiofestu a organizátorům přejeme hodně zdaru!

infografika_Febiofest