Marketingový výzkum a analýza dat – STEM/MARK

Naklikejte si ideální pizzu a my Vám řekneme, co je pro Vás důležité

V rámci týdne inovací (https://www.tydeninovaci2016.cz) jsme si vytvořili novou dotazovací metodiku, která vznikla na objednávku Petra Gajduška, našeho specialisty na finanční výzkum. Pracovně jí říkáme licitátor a měří intenzitu zájmu o vlastnosti produktu nebo služby v kombinaci s celkovou cenou. Jak to funguje? Respondent zaklikává různé doplňkové vlastnosti produktu, které mění cenu (obvykle produkt zdražují). My sledujeme posloupnost přidávání a odebírání jednotlivých atributů v závislosti na celkové ceně a usuzujeme z toho na jejich důležitost.

pizza_unsplash

Jako příklad nám poslouží ideální pizza. Každý máme svou představu o tom, jaké má mít ingredience na povrchu. Z jednotlivých položek/ingrediencí si respondent vybírá ty, které má nejraději. Zároveň s tím se automaticky přepočítává celková cena pizzy. Díky licitátoru víme, které ingredience vybral jako první, které následně kvůli ceně vyřadil, a které nakonec zůstaly.

licitator_5