Marketingový výzkum a analýza dat – STEM/MARK

SnapChat – respondenti mluví i s lidmi, nejen s dotazníky

SnapChat je online kvalitativně-kvantitativní šance z respondenta dostat to, co není v možnostech dotazníkových filtrů a okének, ale přitom zachovat komfort a náklady online výzkumu.

Online dotazníky se už nějakou dobu přijímají jako nový výzkumný standard. Je to rychlé, levné, využívají se média, desítky algoritmů a nových metod. Na druhou stranu spravují výzkumné agentury panely respondentů, kteří jsou, popravdě řečeno, trochu pohodlní. Přestože je jejich účast na výzkumu honorována, motivace chrlit do připravených dotazníků niterní pocity stále nepřichází. Při face-to-face se respondenti stydí, online se sice nestydí, ale také se nebojí výzkumníka častěji odbýt náhodným shlukem písmen. V horečnatém boji za práva klientů na insighty (ať už je to cokoli), přicházíme se SnapChatem.

Vpravdě jednoduchá myšlenka spojení mini-hloubkového rozhovoru s kvantitativním dotazníkem se zdá jako přirozené řešení, kterému nestojí nic v cestě. Tedy samozřejmě kromě často absentující ochoty „do toho jít“.

SnapChat

SnapChat spouští respondent označením odpovědi, na které se s klientem domluvíme a pozdějším souhlasem k jeho zahájení – nikdo na něj z monitoru jen tak nevyskočí. Typicky hledáme respondenty velmi nespokojené až nepříčetné, ale třeba i ty nadmíru kreativní či ochotné ke koupi. V případě každé takové odpovědi náš systém vyhodnotí dostupnost „kvalitáře“ – operátora integrovaného online chatu – a v případě, že náš člověk má volné ruce, zahájí se malý svižný potlach o tom, co zákazníka k nepříčetnosti dovádí či jak velké že nadšení v něm vlastnictví vašeho produktu probouzí. Když z respondenta dostaneme dost, vypouštíme jej zpět do dotazníku.

snapchat

Hlavní silou metody je to, že respondent mluví s člověkem, nikoli se strojem – zůstává mu soukromí, ale odebereme mu drzost nás poslat do výzkumného háje.

SnapChat

Rozpočtovou položkou SnapChatu číslo 1 je samozřejmě čas a schopnosti člověka, který rozhovory provádí. Když je to jednoduché, mohou rozhovory provádět operátoři call-centra. Jinak to budou naši analytici se vřelým vztahem k lidem a zkušenostmi s hloubkovými rozhovory. SnapChat má výhodu v tom, že „kvalitář“ pro Vás pracuje nikoli po hodinách, ale po rozhovorech. Pokud respondenti chatovat nechtějí, kvalitář je zpět analytikem a dělá si svoji práci.