Marketingový výzkum a analýza dat – STEM/MARK

STEM/MARK + Google Analytics = Zájmová segmentace zadara

Rádi bychom Vám představili jednoduchou myšlenku, která kromě kategorie „zajímavé“  a „zadarmo“ patří i do řídce obydlené kategorie „užitečné“.

Monitoring návštěvnosti Google Analytics ví o návštěvnících webových stránek olbřímí množství informací. Sleduje chování dotyčného na internetu a odhaduje věkový profil, pohlaví, původ a zájmy uživatele. Nic proti socio-demografické analýze, je to potřebný standard, ale přeci jen jako marketéra by mě více vzrušovala analýza zájmů mé cílové skupiny. „Řekni mi co na netu děláš a já ti řeknu, co máš rád“.

Co se stane, když na náš dotazovací systém organizovaně nasazujeme Google Analytics (GA)? Vybraní respondenti z vaší cílové skupiny procházejí bránou dotazovacího systém, kde GA prozradí vše, co o nich slovutný Google kdy zjistil. My je můžeme pak zpětně identifikovat a porovnat s internetovou populací, vzorkem jakéhokoli jiného (veřejného) výzkumu či srovnat s minulým obdobím trackingu.

google analytics

GA nám snadno řekne, třeba jak se liší cílovka podle zájmů – v obrázku výše – jsou v ní poměrně k populaci méně zastoupeni technofilové a naopak obsahuje více lidí, kteří se rádi věnují vaření. Zcela v ní chybí cestovatelé. Podobnou segmentaci nabízí GA pro různé produkty. Můžeme pracovat i s analýzou sociodemografik, ale tu známe již od dodavatele dat na začátku – spíše díky ní můžeme zjistit, jak dobrý odhad nám GA vlastně dávají.

Výstupy z našich výzkumných GA můžete asi nejlépe srovnat s vlastními cílovkami, které už jistě pilně monitorujete na svých vlastních webech. Spolu s daty z výzkumu vám prozradíme, jak jsou respondenti blízko vašim skutečným zákazníkům. Navíc GA segmentace netrpí problémem, který je vlastní všem segmentacím = není ad-hoc a je pro všechny stejná, universální.

ga_2