Marketingový výzkum a analýza dat – STEM/MARK

Z vánočních výzkumů S/M, aneb Češi jsou prostě konzervativní.

Výzkumy na téma Vánoc děláme od roku 2010, pokaždé se na ně snažíme podívat z jiného úhlu, ale některé věci se v nich prostě stále opakují:

Vánoce,_smažený_kapr

 

  1. Vánoce chceme trávit doma s nejbližší rodinou, a trávíme je doma s nejbližší rodinou!
  2. Hodně se navštěvujeme. To už tak moc nechceme, ale jinak to nejde. V průměru navštívíme až 10 příbuzných/blízkých a nacestujeme za nimi 100 km!
  3. Bez opravdového vánočního stromečku z lesa to nejde, umělohmotné náhražky zatím moc nefrčí.
  4. S radostí zapalujeme svíčky a prskavky, i když u každé 10. rodiny hořel stromeček.
  5. Bramborový salát rovná se Vánoce, a naopak. Kapr už to tak jasné nemá. Silně mu konkuruje řízek (kuřecí či vepřový) nebo jiná ryba (losos, filé atp.)
  6. Dárky k Vánocům patří, chceme si je užít. A každý rok si slibujeme, že jich letos konečně rozdáme méně.
  7. Novoroční předsevzetí si nedáváme, stejně bychom je nedodrželi :).