Marketingový výzkum a analýza dat – STEM/MARK

Vejce: Češi preferují česká oproti polským, v určení způsobu chovu nosnic panuje zmatek.

Při nákupu vajec se posuzuje převážně cena, země původu a způsob chovu slepic. Jakou důležitost sehrávají jednotlivé faktory, naznačuje výzkum agentury STEM/MARK. Ukazuje se, že bychom rádi kupovali vejce od slepic českých a chovaných v přijatelných podmínkách, postaveni tváří v tvář reálné nabídce v obchodě to však často dopadá jinak. Co nejvíc „řešíme“? Pokud jde o rozhodnutí Více

Cirkus

Konec zvířat v cirkusech? Podle Čechů raději ne Téma cirkusů je v současné době na veřejnosti často probíráno. Stále se vedou diskuze o tom, zda v cirkusech dochází k drezúře zvířat, nebo k jejich týrání. V souvislosti s chystanou novelou zákona o ochraně zvířat nabírají tyto debaty ještě na intenzitě. Agentura STEM/MARK se proto zaměřila Více

Řidiči ve sněhu spoléhají na zimní pneumatiky. Řetězy častěji použijí ti zkušenější

V posledních dnech se mnoho řidičů potýkalo s přívalem sněhu na silnicích. Agentura STEM/MARK v rámci svého výzkumu zjistila, že se většina řidičů při jízdě po sněhové pokrývce spoléhá především na zimní pneumatiky. V závislosti na typu vozidla pak řidiči využívají také sněhové řetězy či pohon na čtyři kola. Řetězy někdy použilo více než 40 Více

Češi stále častěji myslí ekologicky

Výzkumná agentura STEM/MARK se po dvou letech rozhodla ověřit, zda dochází k vývoji v tom, jak Češi třídí odpad, nebo zda se posouvají bariéry, které v třídění odpadu brání. Zajímal nás i postoj Čechů k bezobalovým potravinám. Jak se po dvou letech změnilo naše přemýšlení o tom, jak svou činností ovlivňujeme životní prostředí? Z výsledků průzkumu agentury STEM/MARK vyplývá, že více Více

Mediální gramotnost je v Česku nízká - pouze čtvrtina dospělé populace v ní dosahuje uspokojivé úrovně

Mediální gramotnost je v Česku nízká – pouze čtvrtina dospělé populace v ní dosahuje uspokojivé úrovně

V posledních letech se ve veřejném prostoru hojně skloňovalo téma mediální gramotnosti a mediálního vzdělávání obecně. Výzkumná agentura STEM/MARK se proto ve spolupráci s Českou televizí rozhodla realizovat unikátní plošný průzkum, které mapuje úroveň mediální gramotnosti české populace. Jaká je úroveň mediální gramotnosti v Česku? Které skupiny jsou nejvíce ohrožené? A v jakých oblastech chybí lidem nejčastěji Více